Ons zware weekend - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu Ons zware weekend - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu

Ons zware weekend

Blijf op de hoogte en volg Mieke & Lotte

15 Mei 2018 | Nepal, Dhāding

Wat gaat de tijd snel… We zitten hier nu al een maand! 1/3 van onze reis zit er al op…

Dit weekend hadden wij onze tussentijdse evaluatie. We zijn samen met Ans, Frank, Bharat en zijn dochter Bhargavi en Barbara en Gwendolyn het hele weekend in Dhading geweest.
Dhading is een heel erg mooi bergachtig gebied in Nepal. Dhading ligt ten westen van Kathmandu en in Dhading liggen allerlei kleine dorpjes verspreid door de bergen.

Op zaterdag ochtend zijn wij met een local bus vertrokken naar Dhading. We hadden geluk dat we zitplekken hadden want de bus zat prop en prop vol. Na ongeveer 3,5 uur rijden werden we langs de kant van de weg afgezet en hebben we een lekkere noodle soep gegeten.
Hierna begon de reis pas echt. We moesten lopend, nou eigenlijk eerder klimmend naar onze eerste slaapplek toe. Met een zware rugzak en een felle zon hebben we er bijna 4 uur over gedaan. Lang geleden dat we zo erg hebben gezweet.
We sliepen deze nacht bij een guesthouse ergens op de top van een berg met prachtig uitzicht. Het was een echt Nepalees huis gemaakt van klei. Er was geen douche of normale kraan.
Shiva (gastheer) had ’s Avonds heerlijk voor ons gekookt. Dal Bhat, ofcourse, want dat hebben we nog bijna niet op hier….
Daarna zijn we gaan slapen. Op ons lekker harde bedje onder de klamboe. Die klamboe was ook wel echt nodig, want heel de nacht hoorde we allemaal beesten om ons heen vliegen.

’s Ochtends zijn we op tijd opgestaan voor een lekker ontbijt, nadat we een kip bij de opening van onze slaapkamer hadden weggejaagd...

Na het ontbijt zijn we aan onze volgende wandeltocht begonnen. Toen we vertrokken regende het nog maar al snel ging de zon schijnen en kon het zweten weer beginnen. We liepen ongeveer 1,5 uur naar een basisschool. Onderweg kwamen we een paar leerlingen tegen die net naar school waren geweest. Ze stelde allemaal Engelse vragen uit hun schriftje aan ons maar de antwoorden konden ze niet verstaan haha...
Eenmaal aangekomen bij de school kregen we allemaal een mooie roze tikka op ons voorhoofd en een bloemenketting. Bharat overhandigde de school een laptop met educatieve programma’s en Ans en Frank hadden ook wat speelgoed meegenomen voor de kinderen.

Na een tijdje gespeeld te hebben met de kinderen vervolgde wij onze wandeltocht naar de volgende slaapplek. Deze slaapplek was aan de andere kant van de berg bij Mayla’s guesthouse. Hier hadden ze gelukkig wel een douche!
Nadat iedereen gedoucht had zijn we naar een resort in de buurt gelopen om te evalueren over hoe het tot nu toe gaat op onze werkplekken. Daarna zijn we terug naar onze slaapplek gegaan om daar nog een heerlijk bord Dal Bhat te eten.

Na het ontbijt zijn we in ongeveer 3 uur terug naar de highway gelopen. Onderweg zijn we allebei nog een keer lekker goed op ons bek gegaan. Het was iets te glad om met onze sneakertjes de berg af te lopen.
Vanaf de highway hebben we de bus weer terug naar Kathmandu genomen.

Het was een super leuk weekend, erg mooi en bijzonder maar ook heel zwaar. Nu even een dagje bijkomen en morgen gaan we weer naar school.

• 15 Mei 2018 - 11:46

Corrie En Co:

hallo, ik ben Corrie van stichting Holland Building Nepal en Gwendolyn werkt voor ons project in Nepal. Leuk jullie verslagen te lezen en zo herkenbaar. Geniet van jullie tijd daar en iedereen de groetjes, vooral Frank en Ans!! Groetjes uit Enkhuizen.

• 16 Mei 2018 - 05:52

Susanne:

Hoi Lotte en Mieke,

Wat ontzettend leuk om jullie uitgebreide verhalen te lezen. Bijzonder wat jullie allemaal meemaken!
    Een prachtig avontuur. Geniet ervan en blijf schrijven. Dan kunnen wij blijven meegenieten. :)

Groeten
    Susanne

• 21 Mei 2018 - 18:29

Omi Van Lotte:

Heb alle verhalen achter elkaar gelezen. Geen wonder dat ik bij video chat een moe toetje zie. Maar het is heerlijk om de wereld te verkennen! Veel liefs voor jullie allemaal xxxx