Dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Mieke & Lotte

Blijf op de hoogte en volg Mieke & Lotte

15 April 2018 | Nederland, Schiphol

Hoiii!

Wij zijn Mieke en Lotte en zitten nu voor 3 maanden Nepal.

Nepal ligt in Azië tussen China en India.

Wij zijn hier om stage te lopen voor onze opleiding Lifestyle op het Helicon in Tilburg. Alle tweedejaars krijgen de kans om in de laatste periode een stage in het buitenland te lopen.

Wij wilde graag vrijwilligerswerk doen in een ontwikkelingsland. Door veel op het internet op te zoeken over reizen naar een ontwikkelingsland zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Nepal. Nepal is een veilig land en staat bekend om haar aardige inwoners. Er zijn erg veel organisaties die vrijwilligers helpen in het buitenland. Wij hebben een hele leuke organisatie gevonden: Stichting Cross Borders. Deze organisatie helpt ons met het verblijf en de werkplek. Ook organiseren ze een erg leuke introductie week en een tussen beoordeling. Het is natuurlijk fijn om te weten dat je ergens terecht kan als er iets is.

15 april zijn wij vanaf Schiphol met 3 andere vrijwilligsters naar Nepal vertrokken. De reis duurde in totaal 16 uur. Vanaf Schiphol zijn we met Turkisch Airlines naar Istanbul gevlogen. Dat is ongeveer 3 uur vliegen. In Istanbul moesten we 6 uur wachten op onze vlucht naar Kathmandu (de hoofdstad van Nepal) en dat was nog 7 uur vliegen.

Eenmaal goed aangekomen in Kathmandu werden we opgewacht door Bharat (contact persoon van Stichting Cross Borders in Nepal). Bij aankomst kregen we meteen een mooie tikka op ons voorhoofd geduwd. Dat is een rode stip van een kleurpoeder die ‘bescherming’ geeft. Met taxi’s werden we naar ons appartement gebracht. Het verkeer is een grootte chaos in Kathmandu. Overal rijden brommertjes en auto’s. ook rijden ze links in Nepal, ofja als ze daar zin in hebben. Eigenlijk rijdt iedereen gewoon overal.

We hebben een erg mooi appartement. Voor Nepalese begrippen best luxe. Warm water een keuken en stroom. Als je naar de foto kijkt zie je dat het huis 3 verdiepingen heeft. De middelste verdieping is van ons. We wonen boven een Nepalese familie.

• 24 April 2018 - 23:45

Omi:

Verheug me op het verslag van de introductie week. De foto zeiden al veel maar nu de verhalen er bij.

• 25 April 2018 - 18:27

Miriam Hooijer:

Heel veel plezier Mieke, geniet er van!!