Iets over apen tempels en vermoeiende kinderen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu Iets over apen tempels en vermoeiende kinderen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu

Iets over apen tempels en vermoeiende kinderen

Door: Mieke & Lotte

Blijf op de hoogte en volg Mieke & Lotte

05 Mei 2018 | Nepal, Kathmandu

De tweede week zit er ook al weer op… De tijd gaat toch best snel voorbij hier. We zitten inmiddels al op een kwart van onze reis!

De maandag zijn we deze week rustig begonnen. Het was de geboortedag van Boeddha. Eigenlijk elke school was dicht, behalve die van ons. Wij hebben dus lekker de hele dag meegeholpen met Boeddha’s inkleuren.

Op dinsdag waren we vrij, omdat de school dicht was vanwege de dag van de arbeid. Dat kennen ze hier dus ook blijkbaar.
Wij zijn toen ’s Ochtends vroeg opgestaan om naar de Monkey Temple te lopen. Het was super warm en verder lopen dan we hadden verwacht.
Toen we bij de Monkey Temple aankwamen zagen we beneden de eerste apen al zitten. Mensen hadden ons al bang gemaakt dat we alle waardevolle spullen goed uit het zicht moesten houden, want de apen zouden alles afpakken. Uiteindelijk deden ze eigenlijk helemaal niks.
Toen we de meeste apen voorbij waren, zagen we pas hoeveel trappen we nog op moesten om bij de Stupa te komen. 365 om precies te zijn... Wij waren dus ook helemaal kapot toen we eindelijk helemaal boven waren.
Eenmaal boven aangekomen was het toch wel echt de moeite waard. Er klonk mooie muziek en de Stupa was erg mooi. Het was wel erg druk. Na ongeveer een uurtje rondgekeken en foto’s gemaakt te hebben, zijn we weer naar beneden gelopen. Daar hebben we een taxi genomen naar de grote winkelstraat van Kathmandu, waar ze ook kleding verkopen zonder kruizen die bij je enkels hangen. Hier zijn we de rest van de dag gebleven om te winkelen.

De rest van de week hebben we op de school een plan gemaakt voor de komende weken. Zo willen we memory en domino spellen in verschillende niveaus maken voor de kinderen en deze met ze gaan spelen. Hiervoor gaan we dit weekend spullen halen en vast beginnen met knutselen. Verder hebben we behalve uitslapen nog niet echt plannen. Die kinderen putten ons uit…. Zo vermoeiend….

• 14 Mei 2018 - 12:22

Thomas Noordeloos:

Hi Lotte en Mieke,

Erg leuk om te lezen dat jullie al zoveel mee krijgen van de cultuur en dat jullie hartelijk worden ontvangen. Geniet van je vele mooie ervaringen die nog komen gaan! Hou ons op de hoogte :)

Groet,

Thomas