Op stap met de locals? - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu Op stap met de locals? - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Mieke & Lotte - WaarBenJij.nu

Op stap met de locals?

Door: Mieke en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Mieke & Lotte

29 April 2018 | Nepal, Thamel

Olaaa,

Ons eerste vrije weekend in Nepal. En daar hebben we goed gebruik van gemaakt.

Toen we vrijdag vanuit stage naar huis liepen werden we aangesproken door een jongen. Hij vertelde dat ze bij hun hostel Fireflies een feest organiseerde die avond en als we het leuk vonden mochten we ook komen. Er zou goede muziek gedraaid worden, goedkope drank zijn en natuurlijk gezellige mensen. We hadden Gwendolyn overgehaald om mee te gaan en met zijn drieën gingen we naar hostel Fireflies.
We wisten niet wat we moesten verwachten. Maar toen we binnen kwamen ging het ook meteen totaal tegen alle verwachtingen in. Iedereen zat op de grond. Mensen van overal ter wereld. Allemaal alternatieve types, beetje hipster hippie wijde broeken mensen. Ook allemaal aan de drugs. We zijn maar gewoon op de grond gaan zitten en er kwamen vanzelf mensen met ons praten. Het was een erg gezellige avond. We hebben vrienden gemaakt met mensen uit Washington DC, Canada en gewoon Nepalezen. Was erg gezellig. Rond 1 uur zijn we maar weer richting huis gegaan. Was nog een hele opgaven om de weg door het hostel terug te vinden.
Wij snappen echt niet hoe je daar kan slapen. De kamers zijn net zo groot als een kledingkast waar je dan met zijn tweeën en je backpack rugzak in slaapt. Lijkt me niet echt comfortabel.

Zaterdag kwam Bhargavi ( de dochter van Bharat ) naar ons appartement. Was erg gezellig en ze heeft bij ons alle vier een mooie henna tattoo gezet. Zaterdag avond werd er een koningsdag feest georganiseerd in een café. Iedereen was oranje gekleed. Er waren veel Nederlanders maar ook net zo veel niet Nederlanders. Daar hebben we eindelijk weer bitterballen en Hollandse friet gegeten. Klinkt misschien stom maar na twee weken rijst waren we daar wel weer aan toe.
Alleen balen dat er geen Nederlandstalige muziek gedraaid werd. We hadden nog aangeboden zelf te gaan zingen maar dat werd niet echt gewaardeerd.
Die schade hebben we later die avond nog ingehaald. Toen Barbara en Gwendolyn naar huis gingen zijn wij nog even naar een bar gegaan waar we al eerder gezeten hadden. Het personeel herkende ons ook nog en vroeg of we leuke muziek wisten om te draaien. Als wij iets weten is het leuke muziek om te draaien. We hebben zanger Kafke en Raymon Hermans op luidspreker gezet en ze vonden het nog leuk ook.

Dat zelfde personeel heeft ons die avond mee op stap genomen. Hoewel we eerst twijfelde of het wel slim was om mee te gaan hebben we er zeker geen spijt van. Amar en zijn vriend (waarvan we de naam niet onthouden hebben) namen ons eerst mee naar een club waar kei harde rock muziek gedraaid werd. Er stonden daar meer Europees uitziende mensen en zag er gezellig uit. Maar niet echt onze muziek. Daarna zijn we naar een super grote Nepalese club gegaan. Erg mooie club en veel gezellige mensen. Wij waren duidelijk de enige blanke mensen binnen. Daardoor kwamen veel mensen tegen ons praten en hebben we veel vrienden gemaakt. Aan het eind van de avond stonden we met zijn tweeën op het podium te dansen. Naar huis gaan was nog niet zo gemakkelijk. Eerst lieten onze nieuwe vrienden ons niet gaan. Toen we eindelijk buiten stonden hadden we eigenlijk geen idee waar we waren en regende het dus kei hard. Rond half 3 kwamen we hellemaal doorweekt thuis aan. Maar super avond!!!
Zondag hebben we uiteindelijk niet meer zo veel gedaan natuurlijk..
Morgen beginnen we weer met werken.
Groetjesss

• 14 Mei 2018 - 13:20

Rianne Van Den Hombergh:

Hoi Lotte en Mieke,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Heerlijk lijkt me om al die dingen mee te maken die daar zomaar op jullie pad komen. Ben benieuwd naar wat jullie de komende weken nog meer gaan beleven!

groetjes,
    Rianne